Je hebt een LinkedIn profiel gemaakt, denkt na over een nieuwe uitdaging of je bent zelfs als actief aan het zoeken. Toch heb je het idee dat je niet goed gevonden wordt of juist wordt benaderd voor de functies die niet helemaal aansluiten.
Misschien heb je wel een carrière switch gemaakt en wordt je nu nog benaderd voor een soortgelijke functie die je jaren geleden had. Door de vindbaarheid van jouw LinkedIn profiel te verbeteren zorg je ervoor dat je gevonden wordt voor de vacatures die het beste bij jou passen.
Ben je al tevreden met de vindbaarheid van jouw LinkedIn profiel? Stuur een bericht met de link naar jouw profiel en we nemen contact met je op.
Bij het aanmaken van jouw LinkedIn account, creëert LinkedIn automatisch een URL voor je. Dit is de link naar jouw profiel. Deze URL bevat naast jouw naam vaak een aantal leestekens. Niet ideaal als je goed gevonden wil worden op de diverse zoekmachines. Eigenlijk wil je alleen jouw voornaam en achternaam in de URL. De URL is te bewerken via jouw eigen profiel
Laten we starten met wat een kopregel op je LinkedIn profiel is. Het is de headliner onder jouw naam. Hiermee kun jij, jouw vindbaarheid op LinkedIn vergroten.
Zoek je een nieuwe baan? Dan wil je natuurlijk gevonden worden op de functie, het bedrijf en waar jij goed in bent. Dit wil je het liefst dan ook nog in een leuk jasje! Kijk voor inspiratie eens bij vacatures die online staan en welke functie eisen vermeld zijn. deze in de kopregel. Om de leesbaarheid van de kopregel te verbeteren voeg je sluistekens toe.
Marketeer | Marketing Specialist | Online Marketeer
Marketeer | Online Marketing | E-Commerce
Voor een kopregel heb je ongeveer 120 tekens, waarbij de eerste 80 het belangrijkste zijn. Zorg ervoor dat de zoekwoorden waar jij op gevonden wil worden daar in staan.
Wil je bij de bezoeker van jouw profiel het gevoel geven dat verder willen lezen? Zorg dan voor een goede samenvatting. Dit is namelijk een korte omschrijving die ook getoond wordt wanneer iemand jouw naam googled. Je wilt er het volgende in verwerken:
Zorg voor voldoende connecties. LinkedIn toont connecties en profielen op basis van eerste- tweede- en derde- graads connecties. Heb je meer connecties, dan zul je hoger komen in de zoekresultaten.
Om de vindbaarheid van jouw profiel nog te optimaliseren is door aanbevelingen op jouw profiel. Dit geeft een bevestiging van jouw expertise, omdat dit ervaring zijn van connecties die met jou hebben samengewerkt. Een aanbeveling vragen doe je via jouw eigen profiel:
De laatste stap is, dat je laat zien dat je beschikbaar bent! Onder jouw foto en de kopregel staat een knop beschikbaar. Hier geef je aan dat je beschikbaar bent. Recruiters zoeken op functietitels en zoekwoorden.
Tevreden met de aanpassingen aan jouw LinkedIn profiel? Stuur de URL en we nemen contact met je op!